tisdag 1 juli 2014

TISDAG


Idag vaknade jag.
av att solen sken rakt på mina ögon genom en liten del av fönstret som inte var 
igen dragen.
jag vaknade med rufsigt hår och trötta ögon.


jag gick up med bara fötter och stängde igen den lilla öppna biten där solen sken.
sen somnade jag igen.

jag vaknade senare av att jag hörde mamma och pappas röster.
jag och Linn vaknade klockan 10:00.
vi tog en snabb frukost med juice och macka.
men i självaste verket, satt vi bara och kollade film hela dagen fram till klockan 18:00.
Men sen var vi bara tvungna att göra något annat.
Vi gick ut och tog lite luft. men vi var fortfarande trötta.
så trötta att vi inte ens orkade tänka.
senare när Linn åkt hem tog jag en liten promenad i skogen.


solens ljus sken så fint mellan trädens löv att jag bara var tvungen att ta några bilder.
jag stannade upp och fotade dem fina gröna löven.
promenaden var mysig.
tyst och lungn.
liksom så man kunde gå och tänka fritt. 
rensa hjärnan liksom.


Allt möjligt snurrade runt i min hjärna.
jag stannade sen ett tag, bara ett litet tag för att kunna känna.
känna att jag verkligen lever.
känna dofterna som blandas i luftens omgivning.
känna hur vackert allting egentligen är.


men nu blir det sova, eller om jag inte lyckas övertala mamma.
att sätta på en film... haha.
Men, men sov gott! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar